Postanowienia dotyczące umów sprzedaży pomiędzy Kupującym / Konsumentem a sklepem internetowych FHU „Bogusz” zawartych od dnia 1 marca 2022 r w sklepie FHU ‘Bogusz”.
§ 1 Definicje
- Dni robocze –określa się jako dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
- Konsument – osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu / Konsumentowi na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie,
- Kupujący - każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Siedziba – siedziba Sprzedawcy w Bielsko-Biała, wskazana w Regulaminie.
- Sprzedawcą jest - sklep internetowy FHU” Bogusz” Rafał Bogusz prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.bogusz-bls.pl
Dane sprzedawcy ;
F.H.U."BOGUSZ" Rafał Bogusz
ul. Wajdeloty 60
43-300 Bielsko-Biała
Nip: 937-172-54-00
Regon : 240385008
§ 2 Dane kontaktowe
Adres siedziby firmy: F.H.U. Bogusz ul. Wajdeloty 60, 43-300 Bielsko-Biała
Adres e-mail: sklep@bogusz-bls.pl
Telefon: +48 33496 18 47, 666 117 506 - Sprzedawca informuje, że w przypadku połączeń telefonicznych zastosowanie ma taryfa podstawowa operatora telekomunikacyjnego, z którego korzysta Kupujący.
Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączeń innych niż krajowe może być wyższy od połączeń krajowych – w zależności od taryfy operatora Kupującego.
Godziny otwarcia sklepu oraz infolinii
Poniedziałek – piątek 8:30 -16:00
W wyłączeniem dni wolnych ustawowo od pracy.
W dni sobota i niedziela oraz święta jest możliwość dokonywania zakupów, jednak realizacja ich ze względu na dni wolne może być wydłużona.
§ 3 Złożenie zamówienia
- W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie należy dodać towar do koszyka, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić jego parametry. (ilość, kombinację danego przedmiotu)
- Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności za nie.
- Podczas składania zamówienia Kupujący obowiązany jest podać prawidłowe i aktualne dane kontaktowe. Brak prawidłowych danych może uniemożliwiać realizację zamówienia.
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia i zaakceptowania
- Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży.
- Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia zamówienia.
§ 4 Koszt Zamówienia
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT.
- Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena brutto za towar oraz koszt dostawy towaru widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia. Koszt dostawy jest po stronie kupującego.
- W przypadku, gdy zamówienie może się wiązać z dodatkowymi, innymi niż wskazane w ust. 1 oraz 2, opłatami po stronie Kupującego spoza Polski, informacja o tym pojawi się podczas składania zamówienia w Sklepie, przed zawarciem umowy sprzedaży.
§ 5 Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:
- za pośrednictwem internetowej platformy płatniczej za pośrednictwem Przelewy24 dostępnej w sklepie
- przelewem na konto Sprzedawcy nr70 8117 0003 0030 5062 2000 0010. Podczas dokonywania płatności bezpośrednio na konto sprzedawcy należy podać numer zamówienia w przeciwnym wypadku może dojść do znacznego opóźnienia w dostawie. ,
- gotówką w polskich złotych w przypadku odbioru osobistego towaru przez Kupującego w Siedzibie Sprzedawcy
- za pobraniem - w momencie dostarczenia towaru do Kupującego, gotówką w polskich złotych (płatności dotyczą do 15 000 zł)
- odbiór osobisty w sklepie – koszt odbioru wynosi - 0 zł
Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności dostępnych w Sklepie zostaną przekazane Kupującemu podczas składania zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.
§ 6 Realizacja zamówienia
- Zakupione w Sklepie towary dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich dostępnych w panelu oraz Poczty Polskiej, Paczkomat
- Koszty dostawy towaru będą widoczne podczas składania Zamówienia.
- Zawarcie umowy sprzedaży, a także dokonanie płatności nastąpi w takim przypadku po zaakceptowaniu przez Kupującego kosztów dostawy towaru oraz regulaminu
- Koszt dostarczenia towarów zakupionych w sklepie ponosi w całości Kupujący, chyba że dostawa jest darmowa lub sposobem odbioru jest: odbiór własny w siedzibie firmy.
- Wszelkie dokumenty związane z transakcją (w tym faktura VAT, paragon) podczas wybrania formy dokumentu należy się zastanowić, ponieważ prośby o zmianę dokumentu „paragon fiskalny „na dokument Faktura Vat – nie są możliwe. Dokument sprzedaży – faktura Vat zostanie wysłana na adres e-mail podany przez użytkownika w chwili wysłania zamówienia, natomiast paragon będzie dołączony do zamówienia w opakowaniu razem z przedmiotami z zamówienia.
- W zależności od dostępności wybranych towarów w magazynach firmowych, realizacja zamówienia może być zrealizowana etapowo, z zachowaniem terminów oraz kosztów wskazanych Kupującemu przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Czas realizacji zamówienia – wysłania towaru - jest liczony jest od momentu zawarcia umowy sprzedaży,
- Czas wysłania towaru przez Sprzedawcę określony jest w opisie każdego z produktów w Sklepie.
- Czas potrzebny na dostarczenie wysłanego towaru wynosi:
- - czas dostarczenia jest ustalony w zależności od wyboru przewoźnika, ale szacunkowo wynosi od 2-4 dni roboczych, chyba, że w opisie przedmiotu jest wskazany inny termin realizacji zamówienia.
- W przypadku, gdy na zamówienie składa się kilka produktów - termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
- W przypadku, gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie, rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności na konto bankowe Sprzedawcy za zakupiony towar.
- Kupujący ma możliwość osobistego odebrania zakupionego towaru w Siedzibie Sprzedawcy w Dni robocze w Polsce od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30-16.00. W przypadku gdy towar jest dostępny na magazynie.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.
- Formę dokumentu sprzedażowego, Kupujący może wybrać w momencie składania zamówienia, zaznaczając odpowiednią rubrykę w koszyku. W punkcie „Chcę otrzymać FV” w przypadku niezaznaczenia lub niewypełnienia pola oznaczonego* zostanie wystawiony paragon i jest to transakcja nie odwracalna. To oznacza, że po wystawieniu paragonu nie będzie możliwości otrzymania na jego podstawie dokumentu „Faktura Vat”. Niepodanie wskazanego numeru w momencie zawarcia umowy sprzedaży skutkować będzie brakiem możliwości uzyskania faktury VAT z danymi Przedsiębiorcy w późniejszym terminie.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni bez podawania przyczyn przysługuje jest możliwe:·
- tylko po wskazaniu dokumentu sprzedaży (faktura Vat lub paragon),
- gwarancji – gdy taka została wydana,
- oraz i wyłącznie dotyczy sprzętu nie używanego,musi zawierać oryginalne i nienaruszone opakowanie.
- Aby Kupujący mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o
- odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną). na email sprzedawcy w tytule podając „zwrot. i numer zamówienia „
- Kupujący może skorzystać również ze wzoru formularza odstąpienia od
- umowy umieszczonego na końcu Regulaminu sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe, ale bardzo ułatwia usprawnia proces zwrotu towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Kupującemu
- uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, bez kosztów dostarczenia
- towaru nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał zwrot który jest zgody ze zwrotem towarów § 7 pkt 1,2 a, b.
- Zwrotu płatności za zwracany towar bez uwzględnionych kosztów dostawy Sprzedawca dokona na wskazane konto przez kupującego.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru (w tym otrzymanych wraz z towarem, wskazanych w opisie towaru, w tym gratisów) na adres: FHU Bogusz ul. Wajdeloty 60, 43-300 Bielsko-Biała
- W przypadku braku możliwości zamówienia kuriera jest możliwość po opłaceniu kosztów transportu odpowiednio:
- przesyłki do 30 kg – koszt 20 zł brutto
- podnośniki Winntec – koszt 70 zł brutto
- przesyłki paletowe do 400 kg – 185 zł brutto
Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
§ 8 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru, o której Konsument – kupujący nie został
poinformowany zgodnie z § 6 ust. 12 - W stosunku do Konsumentów kupujących towary używane, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeśli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem 7 dni od wydania rzeczy Konsumentowi.),
- Reklamacje należy składać pisemnie lub w formie elektronicznej na wydrukowanym uprzednio dokumencie reklamacyjnym (który można pobrać ze strony) lub wypełnionym na komputerze i odesłanym odpowiednio na: adres siedziby firmy tj.
FHU Bogusz
Ul. Wajdeloty 60
43-300 Bielsko-Biała
Lub na adres e-mail: sklep@bogusz-bls.pl
Z dopiskiem w tytule Reklamacja do … numer zamówienia.
W przypadku, gdy na towar została udzielona gwarancja - Gwarancja na sprzedawane urządzenia wynosi 12 miesięcy od momentu zakupu - na podstawie, której równie można reklamować wadliwy towar, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
- Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały wszystkie pkt.
- W przypadku stwierdzenia przez Kupującego, iż przesyłka została uszkodzona w wyniku transportu, należy spisanie protokołu szkody w obecności kuriera - w przeciwnym razie reklamacja może zostać nie uznana. Następnie należy o takiej sytuacji niezwłocznie poinformować sprzedawcę
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektronicznna na adres sklep@bogusz-bls.pl
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji z tytułu rękojmi w terminie do 14 dni. .